duminică, 15 februarie 2009

cat costa masca? VII

Când se apropie de poarta de la casa meşterului văzu pe cineva ieşind. Omul păşea ezitant, acoperindu-şi faţa.
Intră.
Îl văzu pe meşter întors cu spatele. Lucra. Rămase puţin la distanţă, să nu-l deranjeze. Îi plăcea să îl privească. Avea mişcări, agile şi îndemânatice, uşor de observat, deşi foarte fine. În cele din urmă meşterul îşi şterse mâinile de şorţ şi se întoarse spre el.
,,Eşti cam tras la faţă. Câte măşti ai mai pierdut?”
,,Nu ştiu. Acum caut. În spatele măştilor pe care mi le-ai făcut cred că am văzut dragostea. Acum nu o găsesc în mine. Nici nu ştiu dacă era înainte. Nu ştiu de unde a apărut şi unde s-a dus.”
,,Este. Ai sărit nişte etape şi te-ai îmbătat la altele, dar este în tine.”
,,Crezi că dacă mai dau câteva măşti jos o mai găsesc?”
,,Poate că da, poate că nu... Poate e o mască, sau poate că e parte a sufletului. Tu ce zici?”
,,Ai de gând să-mi iei sufletul?”
,,Nici gând, doar să te ajut să-l dezgoleşti. Vrei?”
,,Nu ştiu. Deja nimic nu mai e ca înainte. N-aş vrea să merg mai departe. Dar nici să mă întorc.”
,,Uite, te mai las o vreme să te linişteşti, apoi te aştept să te întorci când vrei tu. În timpul ăsta, atunci când nu eşti pe scenă, uită-te la oameni... la toţi oamenii, nu numai la femei... la pomi, la flori, la toată Creaţia. Descoperă frumuseţea. Cînd ai să vezi frumuseţea peste tot, întoarce-te la mine. Am să te învăţ ce să faci mai departe. Pleacă acum.”

3 comentarii:

Lavinia Ștefan-Filip spunea...

Ma obisnuisem sa ma uit la mester cam chiondoris... il simteam malefic. Deja se schimba lucrurile insa: daca il sfatuieste pe actor sa descopere oamenii si frumusetea Creatiei, inseamna ca el insusi le cunoaste in amanunt.
Oare discipolul o sa-si depaseasca maestrul? Hmmm... te pup, Ajnanina

ajnanina spunea...

nici eu nu stiu daca e malefic sau nu... ramane de vazut... cu de-astia de lucreaza cu focul niciodata nu esti sigur...

si sper ca discipolul sa-si depaseasca maestrul... si asta va lungi oarecum povestea, habar n-am in ce directie, sa vedem ce frumuseti gaseste :)

pup si eu :)

ajnanina spunea...

pai pentru acest episod cred ca ar trebui sa platesc copyright la Ioan...
dupa postul lui de ieri si nu numai de ieri...

nu-mi stimula orgoliul, nu-mi trebuie mult sa ma umflu in pene... iar dupa aia ma tem ca va dezamagesc :)